" KYSÚCKÉ BESKYDY "

19. srpna 2017 v 20:02 |  VÝLET
SRPEN 2017

Ve čtvrtek nám počasí moc nepřálo, náš výlet na Velkou Raču do Kysúckých Beskyd jsme odložili o jeden den. Páteční vstávání do slunného dne bylo příjemné. Ještě jeden pohled na mapu počasí - jak bude u našich sousedů a už jsme vyrazili směr Velká Rača - Oščadnica.

S mým mužem jsme se shodli, že na Rači jsme byli naposledy na lyžích, Řekla bych, že je to tak třicet let, tehdy každý s jiným partnerem. Něco málo o Rači ze zdroje: Velká Rača (slovensky Veľká Rača, polsky Wielka Racza) je nejvyšší slovenský vrch Kysuckých Beskyd (1236 m n. m.). Velkou část pokrývá národní přírodní rezervace vyhlášená v roce 1976 (ochranné pásmo 197 ha). Účel NPR je zachování zbytků původních lesů pralesního charakteru, vyskytují se zde také pseudokrasové jevy (Malá a Veľká skalná diera), na území Kysuc ojedinělé. Vrcholem hory prochází státní hranice Slovenska a Polska. Hned za hranicemi národní přírodní rezervace se nachází zimní i letní sportovní středisko.
Při dobrém počasí poskytuje výhledy na Moravskoslezské Beskydy, Pilsko, Babiu horu (1725 m n. m.), vrchy Malé Fatry (Veľký Rozsutec, 1610 m n. m.), či na Roháče.
Na vrchol jsme si nevyšlápli, ale vyjeli pohodlnou čtyřmístnou lanovkou. Byla jsem překvapena nabídkou atrakcí pro celou rodinu, velkým počtem ubytovacích a občerstvovacích zařízení. Musím přiznat, že i já bych se klidně nechala na některou z nich zlákat - bobová dráha, jízda na laně a koloběžky. Jenže, mám se ráda a jsem ráda, že se mohu na to vše aspoň kochat pohledem. Manžel pro nás nakonec přece jenom vybral nenáročnou trasu panenskou přírodou ...
Žádné námitky a vyrazíme, ať má chlapec radost, řekly jsme si s naší Vlastičkou ...
Opět něco málo ze zdroje: Stredisko Snow Paradise Veľká Rača - Oščadnica sa nachádza v severnej časti stredného Slovenska, neďaleko mesta Čadca, asi 10 km od poľsko-česko-slovenských hraníc. Toto vychýrené lyžiarske stredisko je jedným z medzinárodných stredísk cestovného ruchu. Patrí medzi najvýznamnejšie centrá zimnej i letnej turistiky. Uprostred krásnej prírody si tu na svoje prídu všetci nadšenci lyžovania, snowboardovania a iných aktivít, ktoré sa spájajú s týmto bielym športom.
Unavené jako ten medvěd, který byl součásti lavičky jsme pak všichni tři odpočívali v areálu. My dvě jsme dokonce ochutnaly skutečný šperk - pivečko Zlatý bažant, manžel minerálku. Jízda na laně, mě lákala pak ještě více ...
Ježci. zajíc, orel a ležící medvěd, to byla jedna lavička ...
Nepohrdli jsme ani krátkým posezením v kapličce ...
Kdo byl znaven, mohl se natáhnout na lehátkách ...

Po několika hodinách na vrcholku Rači se vracíme zpět lanovkou do nástupní stanice, kde se činili řezbáři. Ale o to až příště.
Na svahu se pásly krávy ...
Kousek bobové dráhy, která je přes 1 km dlouhá, za chvilku budeme na parkovišti ...
Kdo z vás se mnou dojel až sem, tomu přeji pohodové dny prožité ve zdraví. Samozřejmě i zbytek toho dnešního deštivého a podmračeného.

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 19. srpna 2017 v 20:08 | Reagovat

Dojela jsem až na konec tvého zajímavého výletu. To by se dalo zvládnout, když je tam lanovka. Díky za zprostředkovaný výlet. :-)

2 Ema Ema | E-mail | Web | 19. srpna 2017 v 22:07 | Reagovat

Udělali jste si báááječný výlet! Když se vydaří počasí je to bonus navíc.:-)
Měj krásné dníky.:-)

3 Kitty Kitty | Web | 19. srpna 2017 v 22:41 | Reagovat

Přeju vám takovéto výlety, kdy poznáváte i se zdravě unavíte. Prodýchat, potěšit se rozhledy do krajiny - a zase se ve zdraví a v dobré náladě vrátit domů. Tak to má být :-)

4 JM JM | 19. srpna 2017 v 22:54 | Reagovat

Marti,
užili jste si pěkný výlet. My letos na dovolenou nejedem. Ta naše parta, se kterou zpravidla vyrážíme, letos objednala ubytování v lokalitě, které nás neoslovilo. Tak sedíme doma.

5 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 20. srpna 2017 v 7:57 | Reagovat

Mně se líbily ty doplňující vyřezávačky; to měl autor skvělej nápad.

6 Intuice Intuice | E-mail | Web | 20. srpna 2017 v 9:42 | Reagovat

Muselo tam být krásně! Ta lanovka se mi líbí, je to už pár let, co jsem naposled jela lanovkou. :-)

7 Janinka Janinka | E-mail | Web | 20. srpna 2017 v 9:47 | Reagovat

Parádní fototoulky! :-)

8 Jitka Jitka | Web | 20. srpna 2017 v 10:32 | Reagovat

Moje milované beskydy ze všech možných úhlů pohledu. Tentokrát i s pasoucíma se ovečkama. Děkuji za pěknou podívanou. Jakpak teď vypadá hotel Razula? Za totáče to byl na tehdejší poměry pěkný hotel a pak byl k nepoznání. Mám dojem, že jsem někde četla, že ho někdo opravil. :-)

9 Jitka Jitka | Web | 20. srpna 2017 v 10:35 | Reagovat

Ha. Šla jsem si Razulu najít na netu a fotky jsou překvapující. Rozhodně teď ta původně betonová stavba vypadá mnohem líp a taky líp zapadá do krásného okolí.

10 Jirka Jirka | E-mail | Web | 20. srpna 2017 v 14:57 | Reagovat

No vida! Hezký výlet se dá podniknout snad všude. Počkám si na další článek.

11 Ježurka Ježurka | Web | 20. srpna 2017 v 19:06 | Reagovat

Hezky jste si výlet užili, mám ráda jízdu lanovkou a obávám se, že už bude jen ve vzpomínkách. :-)

12 Jarka Jarka | Web | 20. srpna 2017 v 21:24 | Reagovat

To byl parádní výlet, do krásné ještě pořád letní přírody. :-)
A jestli bylo u vás včera podmračeno, tak dnes jsem se dívala na počasí a čeká nás pěkný a teplý týden. 8-)

13 Ella Ella | Web | 21. srpna 2017 v 8:15 | Reagovat

Marti tam to vypada moc hezky ,udelali jste si krasny vylet. :-D

14 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 21. srpna 2017 v 15:44 | Reagovat

Fotky z lanovky jsou pěkné, určitě se výlet podařil, počasí přálo prostě paráda. Musíme využívat ještě každý pěkný den :-)  :-)  :-D

15 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 23. srpna 2017 v 23:53 | Reagovat

[1]:Ruženko, máš pravdu, bylo nás tam hodně s francouzskými holemi. Dokonce jedna paní měla i ortézu, mnozí však byli sportovci tělem i duší a trasu vyšlapali po svých. :-)

16 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 23. srpna 2017 v 23:54 | Reagovat

[2]: Emi, byl to výlet mých snů - vzhůru na vrcholky hor. :-D

17 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 23. srpna 2017 v 23:54 | Reagovat

[3]: Kitty, děkuji. :-)

18 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 23. srpna 2017 v 23:55 | Reagovat

[4]: Maruško, určitě si to vynahradíte jinak, třeba krátkými výlety. :-)

19 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 23. srpna 2017 v 23:57 | Reagovat

[5]: To se mě líbilo taky. Navíc se na nich dobře sedělo, kdo urval opěrku u orla, ten seděl jako pan král na trůně. :-D

20 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 23. srpna 2017 v 23:59 | Reagovat

[6]: Já totiž nemám ráda vyjíždět na kopce a vrcholky hor autem. To bytostně nesnáším, dalo by se říct, že mám fóbii. Lanovka, to je jiná, bylo tam nádherně. :-)

21 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 23. srpna 2017 v 23:59 | Reagovat

[7]: :-) Janinko, také u tebe je mnoho k vidění. :-)

22 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 24. srpna 2017 v 0:02 | Reagovat

[8]: Jituš, my nebyli v oblasti Razuli, nebo se pletu a ovečky jsou krávy :-D
My byli v Kysuckých Beskydech v Oščadnici za Čadcom. :-)

23 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 24. srpna 2017 v 0:03 | Reagovat

[10]: No, nevím zda tím dalším nezklamu. Ten na pokračování Kysuc dám příště. :-)

24 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 24. srpna 2017 v 0:04 | Reagovat

[11]: Libuško, zaúkolovat mladé - nejbližší lanovka a bai Ježurka pojedeéééé :-D

25 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 24. srpna 2017 v 0:05 | Reagovat

[12]: Jaruško, už se blýská na lepší počasí. :-)

26 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 24. srpna 2017 v 0:07 | Reagovat

[13]: Eliško, byli jsme z jiné strany v Beskydech, s vámi na Pustevnách, ty nedávno vyhořeli a opět probíhá rekonstrukce těch historických chat. My byli na Slovenské straně. :-)

27 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 24. srpna 2017 v 0:08 | Reagovat

[14]: Máš pravdu Evičko, každý pěkný den a hlavně, kdy je nám zdravotně dobře. :-)

28 Intuice Intuice | E-mail | Web | 24. srpna 2017 v 7:42 | Reagovat

[20]: Maruško, auto nemáme, tak nemám co řešit. :-) Pěkné dny přeji. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.