" HURÁ NA HRAD "

5. srpna 2017 v 21:29 |  VÝLET
Srpen 2017

V tom úmorném vedru vás pozvu na Hukvaldy, byli jsme tam sice začátkem července, ale to vůbec nevadí, panovalo počasí podobné dnešnímu, ale nebylo až tak úmorné vedro. Hukvaldy sami osobě jsou známé v hudebním světě - hudební festivaly. Hukvaldy jsou rodištěm skladatele Leoše Janáček. Více se dočtete ve zdroji: https://cs.wikipedia.org/wiki/Hukvaldy
Naším cílem cesty byla zřícenina hradu Hukvaldy, ke které se bylo možnost dostat dvěma způsoby.
Buď zvolit kratší, ale za to prudší výstup, nebo jít po asfaltce s mírným, ale delším stoupáním. My si zvolili kratší cestu a mohu vám říct, že to byla pro mě náročná cesta. Jak se říká, sáhla jsem si až na dno. Stoupali jsme s vnukem Ondráškem, a když už jsem vůbec nemohla, maskovala jsem svou únavu tím, že se kochám okolím. Po nabrání sil jsme nakonec vylezli až na samý vrch.
Cestou nahoru manžel vyprávěl Ondrovi o historii hradu, kterou se vy dočtete zde ve zdroji: https://cs.wikipedia.org/wiki/Hukvaldy_(hrad)
Poseděli jsme na lavičce před vstupem na hrad a pokochali se pohledem dolů.

Pomalu jsem se vydala po asfaltce na zpáteční cestu, na hradě jsem byla několikrát a tak jsem nechala své dva chlapi osudu s tím, že na ně dole na lavičce počkám.
Měla jsem jiný cíl, ne lišku Bystroušku ne, tu jsem si nakonec ani nevyfotila. Byli u ní davy lidí a nebylo možno se k ní dostat, tak aby v záběru byla sama. Mým cílem byla obora, kterou světe div se jsem nikdy neviděla.
Zázrak, oboru plnou daňků jsem ten den objevila, je po pravé straně kousek za vstupní branou. Omlouvá mě jen to, že jsem se vždy dívala opačným směrem nebo do dálky a kochala se okolní přírodou. Určitě tomu napomohla náhoda a příšerná únava nohou, vyhledala jsem prázdnou lavičku a z ní pozorovala vcházející lidičky, kteří se zastavovali a cosi si fotili. Stoupla jsem si a už mě bylo jasno - obora v dohledu. Konečně, vzkaz pro Helenku - oboru jsem objevila hurá. Dolů k oboře jsem nešla, sluníčko už pěkně hřálo a já se sluníčkem ze zdravotních důvodů moc nekamarádím. Fotografie daňků je z dost velké dálky.
Kousek dál ještě poslední fotka věže kostela a pak jsem si dopřála kafíčko v blízké cukrárně, kde jsem počkala na své chlapi, kteří se vrátili dolů plni zážitků.
Ondrovi se v prostorách hradu moc líbilo a podle vyprávění, se tam v dávných dobách stalo i to co se nestalo. Manžel si mnohé příhody hlavně o statečných rytířích vymyslel. Měli jsme v plánu navštívit ještě blízké fojtství v Kozlovicích a v nich starou školu, ale horko rozhodlo a my tuto návštěvu odložili na jiný den. Lákal mě vláček Pod Horáček, který jezdí z Hukvald do Kozlovic, kde je nejen fojtství, ale i mlýn to však až někdy příště.
Všem vám přeji pohodové dny vaše Fukčarinka

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Alka Alka | E-mail | 5. srpna 2017 v 21:33 | Reagovat

Titulek mě vyděsil, páč jsem myslela, že chcete na Hrad jakože na Hrad. Páč tam bych se hodila já - a Vaši konkurenci bych nerada... ;-)
Viz http://krehotova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=615996

2 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 5. srpna 2017 v 22:01 | Reagovat

Také mne zarazil název, myslela jsem, že budeš kandidovat, ale ten výlet a obrázky z něj mě uklidnily. Pěkný výlet, zajímavý. :-)  :-)

3 JM JM | 5. srpna 2017 v 23:58 | Reagovat

Marti, Na hradě Hudkvaldy jsem byla jen jednou, je to asi pět let. Od nás je to přece jen trochu z ruky. Šli jsme to obráceně a potom návštěva muzea L.J. ve škole, kde se narodil. I tu Bystroušku jsme viděli. Zajímavé místo.

4 JM JM | 6. srpna 2017 v 0:09 | Reagovat

Tehdy jsme byli ubytovaní v Trojanovicích a tak nejprve k Radegastovi, na Pustevny  až ke kapli Cyrila a Metoděje, v dalších dnech Štramberk, výšlap na Trúbu, vedle na Bílé hoře hurá na další rozhlednu. Potom Kopřivnice muzeum Tatrovky, v Rožnově skanzen i skokanské můstky. Poběhali jsme toho hodně, nám z nížin jsou kopečky vzácné.

5 Kitty Kitty | Web | 6. srpna 2017 v 8:03 | Reagovat

Na tento hrad je to od nás hodně z ruky, ale letos chci navštívit nedaleký zámek Vranov. Je to náročný cíl, ale je hanba, že pár kilometrů od nás je krásný zámek a ještě jsem v něm nebyla. Můj škrťa mi umožnil pobyt u zámku, při mrzkém občerstvení, které jsem tenkrát přijala. Letos budu platit já a to se do zámku dostaneme :-D

6 Jitka Jitka | Web | 6. srpna 2017 v 8:23 | Reagovat

Moc pěkný výlet a fotky. Od nás je to zruky, ale i kdyby nebylo, takové špacíry momentálně nezvládám.Jsem vděčná, že jsem mohla nakouknout tvým prostřednictvím.

7 Milena Milena | E-mail | Web | 6. srpna 2017 v 10:37 | Reagovat

Ahoj Marti, Hukvaldy miluju, často tam jezdíme, naštěstí to máme blízko. S Oliverkem jsme tam ale ještě nebyli, asi by ten výšlap prozatím nezvládl...
Měj se krásně :-)
Milena

8 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 6. srpna 2017 v 14:41 | Reagovat

[1]: Paní Alko, rozesmála jste mě hned dvakrát. Za prvé, na hrady chodím ráda, ale na ten v Praze, tak na ten jsem nepomyslela :-D
Jako konkurentky bychom tam byly silná dvojka, to za druhé. O_O  :-D  :-D  :-D
A za třetí, to jsem se jen uchychtla při čtení vašeho příspěvku a hlavně komentářů za napomenutí gramatické chybycki. Tož, raději jsem komentář nepřidala, páč bych vás trumfla snad o 100 bodóu a váš příspěvek by byl upozaděn.Taky to vyplněvání všeho u těch komentářů se mě nelíbí.
Jinak máte pravdu v tom, že by se mělo vše pohnout tím správným směrem včetně snížení počtu všech darmožroutů.
Tím pádem začínám pomýšlet na to, že "HURÁ NA HRAD ", myšlen ten, kam míříte vy si vytýčím jako svůj další cíl. Rodinu nechám doma, páč tam budu mět co vysvětlovat, že vás tam rovnou dosazuji. :-D :-D  :-D Už jen to, publikovat na idnes je odvaha, páč to vyplňování ke komentářům je běs. Proč tam nejde jen přidat komentář bez blabla bla ... :-?

9 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 6. srpna 2017 v 14:42 | Reagovat

[2]: Kandidovat nebudu, pouze

[8]: uvedu a dosadím :-D

[2]: Jinak jsi Ruženko zabodovala :-D  :-D  :-D

10 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 6. srpna 2017 v 14:48 | Reagovat

[3]: Maruško, u mě taky jednou dojde na návštěvu muzea. Já tam ještě nebyla,zřejmě je to tím, že to mám tak blízko. :-D

[4]: Až na tu rozhlednu na Bílé hoře jsem tam všude byla a určitě si vše s malým ještě zopakujeme. Opravdu je u nás na severu krásně a je kam se vrtnout. Ovšem ne v těch vedrech, dnes slastně poprchává a já su pečená, vařená u PC ;-)  :-D Manžel si slastně čte v křesle, knížka mu nebezpečně kryje oči i brýle, čekám až se lekne jak mu spadne :-D

11 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 6. srpna 2017 v 14:50 | Reagovat

[5]: Občas se muži projeví Kitty jako škrti a na zámek, či jiný objekt nechtějí. Tož, pak jdu sama a hotovo!!! Vranov nad DYJÍ, Bítov, tak to bylo cílem našim škoních výletů 1 - 3 stupeň. :-)

12 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 6. srpna 2017 v 14:52 | Reagovat

[6]: Jituš, tak to jsem ráda dvojnásob. Na mě to bylo taky moc, ale francouzské hole a lavička vše jistily. Neptej se jaká byla noc - sténání bolestí, na druhé straně samo poklepání na ramena jaký jsem "geroj" :-D

13 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 6. srpna 2017 v 14:54 | Reagovat

[7]: Mileno moc zdravím a jak já říkám - "co se vleče, neuteče", ještě se tam najezdíte a naprocházíte dost. :-)

14 johanes johanes | E-mail | 6. srpna 2017 v 16:27 | Reagovat

...Hukvaldy jsou překrásné,dědina,hrad i obora.S manželkou jsme tam byli celkem dvakráte.Jednou na prohlídce všeho a podruhé večer na koncertě Jarka Nohavici.Ten byl v oboře.Nezapomenutelný zážitek,lidé na lavicích i na letní louce.Bylo tam kolem 2000 lidí a dodnes všechno cítím jako by to bylo včera.

15 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 6. srpna 2017 v 17:13 | Reagovat

[9]: Mně by ses jako presidentka líbila, ale ten frmol kolem toho bych ti nepřála absolvovat. Navíc myslím, že jako žena bys moc šancí neměla. Ze žen mají chlapi strach odjakživa a  drží se toho : Hanba mužům, kterým žena vládne. ;-)  :-D žena by je srovnala možná všechny- mít tvoji povahu ráznou, myslící prakticky.

16 Alka Alka | E-mail | 7. srpna 2017 v 6:12 | Reagovat

[8]:Jsem ráda, že jsem Vás pobavila. S tou gramatickou chybkou je to navíc tak (dá se zjistit z časové linie podle vlákna), že jsem na ni upozornila já sama - páč mi přišlo jednodušší ji okomentovat, než opravit v textu. ;-)
S tím vyplňováním, než jednoho pustí do komentování (ostatně i založení blogu) máte naprostou pravdu: je to děs, běs. 8-O

17 Iva Iva | E-mail | Web | 9. srpna 2017 v 16:53 | Reagovat

Marti, určitě bych se tam někdy chtěla podívat, uvidíme. :-D
Krásné fotky, kořeny stromu jsou nádherné. ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.