" NEDEJTE SE "

7. května 2017 v 20:29 |  ZAMYŠLENÍ
Květen 2017

Tak nevím, mám já smůlu na podvodníky, nebo podvodníci na mě. Nestačím se divit, je to lajdáctví, podvod nebo pouze styl obchodních řetězců jak se obohatit. Nedávno jsem psala zde http://fukcarinka.blog.cz/1704/mylne-cenovky-u-zbozi a dnes se stalo něco šokujícího. Ono známé "co není v hlavě, musí být v nohách" prověřilo nechtíc praktiku obchodního řetězce - opět jsem narazila na mylné uvedení cen u potravin - uvedeno 139,- Kč, účtováno 149,-Kč. Opět se opakoval stejný scénář - můj dotaz přímo u obslužného pultu proč je cena ve výsledku rozdílná o deset korun. To kolegyně, v tom měla paní prodavačka pravdu, zrovna před mým nákupem se střídala. Omlouvám se, já to opravím, nebýt toho, že den před mým nákupem reklamoval můj muž také cenu - 6,- Kč více u pokladny než bylo uvedeno na cenovce u zboží a přišel domů vytočený výrazem a postojem jak pokladní, tak vedoucí - co zas není v pořádku, snad bych to i přešla. Sama tomu nevěřím, nepřešla, vytáčí mě zlodějna a tak se volala paní vedoucí - následovala omluva a několik pro mě nepochopitelných frází, mimo jiné argument, že i jinde dojde k takovým omylům. Z mé strany nezájem a následovalo dost příkladů, kdy jsem podobné u nich řešila, byla mě nabídnutá omluva v podobě poukázky na 50,- Kč. Byla jsem v šoku, kdo se ozve a nedá se, dostane 50,- Kč, kdo se nechá, dostane ústní omluvu, kdo mlčí, dále je okrádán. Některým se dostane bonus ve formě, co zas není v pořádku!
Doma jsem vytočila zákaznickou linku a požádala o řešení. Do hodiny jsem dostala mailem písemnou omluvu od manažerky s příslibem, že se vynasnaží, aby se vše v budoucnosti neopakovalo a my byli spokojení zákazníci. Tímto nabádám všechny zákazníky, snažte se také, nedejte se obalamutit omluvou, trvejte na svém a trvejte na omluvách v podobě poukázek 50,- Kč.
Snad konečně bude platit ono známé - "korunky naučí" a my zákazníci nebudeme mnohdy okrádání. No přiznejte si - kontrolujete si ceny ve výsledku uvedené na zboží - u pultů s obslužným prodejem a na balíčku vámi zakoupeného? Možná jste měli vícekrát rozdílnou cenu. Vám, kteří mávnete nad rozdílem třeba 10,- Kč, položím s dovolením otázku - vy sbíráte prašule na chodníku? Já ne, já si je musela dost těžko vydělat a tak se budu bránit. Všem vám přeji pohodové dny vaše Fukčarinka
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 7. května 2017 v 20:37 | Reagovat

Máš úplnou pravdu. U nás to řeší muž, pokud jsem tam byla já, zeptala jsem se na rozdíl a klidně to zboží vrátila- tedy jednou. Muž si to při nákupech hlídá a vždycky se ptá...O 50,Kč poukázce jsem ale neslyšela u nás. ;-)  ;-)

2 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 7. května 2017 v 20:44 | Reagovat

[1]: Ruženko, já také ne. Věř mě, ozvala jsem se na obranu, víš kolik zde chodí nakupovat lidí a nevšimnou si, mladí i staří. Když si všimnou, tak se nechají uchlácholit, já kdybych nebyla pohodlná, tak bych tam skočila se přesvědčit zda opravdu cenu upravili.Jednou to udělám a jsem zvědavá jaká bude pravda. ;-)

3 Ema Ema | E-mail | Web | 7. května 2017 v 23:36 | Reagovat

Jednou se mi stalo, že mi u pokladny naúčtovali vyšší cenu, než byla uvedená na cenovce. Zboží jsem odmítla zakoupit. "Omluvnou" poukázku nenabídli. ;-) ¨

4 Jitka Jitka | E-mail | Web | 8. května 2017 v 8:05 | Reagovat

U nás nakupuje manžel když je v Brně. Tady jsou ceny vyšší než v supermarketech, ale nevěřím tomu, že by se nějakou kontrolou nákupu zdržoval a na to prodejci hřeší. :-) Je dobře, že se nedáš, měl by to dělat každý, aby si prodejci dali bacha a odnaučili se okrádat lidi.

5 Intuice Intuice | E-mail | Web | 8. května 2017 v 9:08 | Reagovat

Máš pravdu. A 50 Kč je dost. Občas taky vracím, u pultu jsem ještě nevracela, ale kontroluji, zatím bylo vše v pořádku.
Jestli tím chtějí nahonit resty za to, že jsou třeba krádeže nebo že se něco někdy rozbije... nevím.

6 Alka Alka | E-mail | 8. května 2017 v 9:37 | Reagovat

Na omluvenkách bych si v našem obchodě mohla založit účet. Bohužel, tenhle řetězec je nedává... :-(

7 Jarka Jarka | Web | 8. května 2017 v 9:41 | Reagovat

Ceny nekontroluji, z jednoduchého důvodu, musela bych si nasadit brýle na nos a to jsem líná, navíc je často nechávám doma. O tom padesátikorunovém omluvném daru jsem nevěděla!

8 Kitty Kitty | Web | 8. května 2017 v 10:49 | Reagovat

JÁ pedantsky kontroluju vždycky, hospodář se to teprve učí, ale už nehudrá. Tvůj článek ho povzbudí a bude nadšeněji "lovit podvodníky". V jednom "červeném" marketu jsou chyby tohoto rázu časté. Ale už jsem zaznamenala, že prodavačky koukají, kam zamířím, už jsou "chyby" spíš v označení zboží než v ceně. Máme možnost se bránit svojí pozorností. Nejsme tak bohatí, abychom podporovali zloděje. Aspoň my zde na chudé Vysočině ;-)

9 Sabča Sabča | Web | 8. května 2017 v 12:25 | Reagovat

moc prosím podívejte se na můj blog
můžete se připojit k nám a pomoct dobré věci (2. článek)

10 Johanes Johanes | E-mail | 8. května 2017 v 18:18 | Reagovat

....správně konáš Fukčarinko,že se bráníš promyšleným formám okrádání občanů.Já jen obdivuji tvou vytrvalost.Víš kolik lidí si vlbec nebere účtenku u pokladny....a nekontroluje stav věci,já patřím mezi ně.Už jsem životem tak unavený,že na to i proti své vůli kašlu.Já zase vím,že tady v tomto státě je bordel(promiń tu upřímnost) všude na každém kroku.A státní papaláši se hádají,kdo víc lže,kdo na kterém křesle bude sedět a jaký je průvan na hradě.Místo,aby řešili nepořádky ve státě dánském,tak pějí do televizí všelijaké hovadiny.A je naprosto jedno zmkteré politické strany.Jsou všichni stejní a lhostejní ke svým poddaným nebo vykořisťovaným.Ale já přeji krásné majové dny...vzpomínám na ně,když kvetl šeřík,svítilo sluníčko a pořád ještě umírali lidé...... :-)

11 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 8. května 2017 v 20:11 | Reagovat

Je to tak, ale většinou nemám nebo se mi nechce nasazovat brýle na čtení, tak vím prd :-( Když kupuji jenom pár věcí, tak se to snažím ohlídat, ale při větším nákupu to asi bude stejné jako u Vás ;-)

12 signoraa signoraa | Web | 8. května 2017 v 22:54 | Reagovat

Marti, já si od jisté doby kontroluju nejen účet v obchodě, ale i datum spotřeby na zboží, které kupuju. Třikrát se mi stalo, že jsem v regálu narazila na prošlé věci. Dříve jsem vždy jen oslovila nějakého zaměstnance obchodu na ploše, ale podruhé jsem s tím prošlým došla na jejich infocentrum, protože jsem na nikoho nenarazila a ejhle, byla jsem pochválena a též jsem dostala poukázku, jako bonus za to, že jsem je upozornila.
Oni obchodníci mají natolik vysoké marže, že si mohou dovolit ty poukázky dávat. :-)

13 Ježurka Ježurka | Web | 9. května 2017 v 16:56 | Reagovat

Marti, já se přiznám, že moc nekontroluji. Občas ano, když určitě vím cenu, ale jinak nic moc. Dám si příště určitě větší pozor.

14 Jarmila* Jarmila* | E-mail | Web | 9. května 2017 v 22:42 | Reagovat

Mě nakupují velký nákup mladí, tak nemohu kontrolovat cenu v marketu a na účtence. Tím méně pak něco reklamovat.
Jsi dobrá, že se nedáš. Peníze nesbíráme na ulici, proto nebudeme podporovat takové praktiky.
O bonusové poukázce slyším poprvé.

15 Hanka Hanka | 10. května 2017 v 18:11 | Reagovat

Marti, tyto tvé články na blogu mají smysl. Jednak informují, k čemu dochází při nakupování a pak nás vyzývají k zamýšlení a k tomu, abychom byli opatrní. Za to moc děkuji. :-)
Jsem toho názoru, že je správné se ozvat, když zjistím, že jsem takhle "okradena". Myslím, že v tomhle jsou důslednější ženy než muži. Na velké nákupy jezdím s přítelem a všimla jsem si, že jemu je trapně říct ženě-prodavačce nebo pokladní, že mu to započítala nebo vydala špatně. Když jsem s ním, já ho přesvědčím, ale sám by to u těchto malých částek neudělal. A na tohle tito nepoctivci hřeší. :-?

16 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 11. května 2017 v 15:31 | Reagovat

[3]:Emo,věřím tomu, občas jsou i neomalení a pouze odfrknou omluvu. Nejvíce jsou jim k tomu účelu ještě narážky těch co stojí za váma - zdržujete pro "pár" korun. Tož takové mám nejdraději - neuvědomují si, že k takovým krádežím tímto svým chováním přispívají. :-(

17 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 11. května 2017 v 15:32 | Reagovat

[4]: Jituš, nedám se, ale nečmuchám, nejsem si jistá, že by mě při nekleplo na co vše bych přišla :-D

18 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 11. května 2017 v 15:39 | Reagovat

[5]: :-?Je to možné, ale nevím - spíš mě bylo řečeno - okrádají všude a vy to ani nevíte O_O. To mě doslova od jedné manažerky velkého řetězce složilo, že jsem lapala po dechu - to je argument co?

19 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 11. května 2017 v 15:43 | Reagovat

[6]: Budeš se divit, ale prý je mají všechny řetězce, ale používají pouze při dost silném argumentování.
Raději bych byla spokojená s nákupem bez nervů. Já totiž zloděje a podvodníky nemám ráda. :-(

20 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 11. května 2017 v 15:44 | Reagovat

[7]: O_O Jaruško, ty nenosíš sebou brýle? Takové mají v těch řetězcích nejraději :-D

21 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 11. května 2017 v 15:56 | Reagovat

[8]: Kitty, děláš dobře. :-)

22 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 11. května 2017 v 16:02 | Reagovat

[10]: Johanesi, vždyť bráním své - nadřela jsem se a taky hrozně moc musela otáčet korunky - jednu dobu jsem zůstala sama se dvěma dětmi. Pracovala jsem v různých profesích, také v nepřetržitém provoze a všude se razilo heslo - korunky naučí - nepozornost - zavinění - nebyly prémie.Korunky byly potřeba a tak se také pracovalo - postup byl za dobře odvedenou práci. Neříkám, že to tak bylo všude,ale korunky mnohé naučili. :-)

23 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 13. května 2017 v 0:11 | Reagovat

[11]: Záleží na každém z nás jak si stojí. Každopádně by kontrola měla být, To jwe aspoˇň můj názor.

[12]: Alenko, mají, ale dají jen málo jedincům - těm co srazí podpatky a sklopí oči ještě nadají co si to dovolují. Jo, tak je to: :-(

24 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 13. května 2017 v 1:42 | Reagovat

[13]: Libuško, kopeš v tomto případě za své finance. :-)

25 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 13. května 2017 v 1:43 | Reagovat

[14]: Ano, Jaruško jsou k mání ve všech obchodech - velké řetězce. :-)

26 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 13. května 2017 v 1:47 | Reagovat

Hani, máš pravdu, my ženy jsme důslednější. Můj muž je netrpělivý a neý by co řešil raději zboží vrátí a tím pádem se stává u pokladny problémový. Ukázala jsem mu, že je třeba trpělivosti, slušnosti k danému cílí se dojde byť oklikou, ale dojde - okrádat se nenecháme! :-)  :-D

27 MirekC MirekC | Web | 17. května 2017 v 11:32 | Reagovat

Už jsem říkal manželce, ať jim příště vyhrožuje, že zavolá policii, že je to vlastně podvod - čili uvedení někoho v omyl s cílem obohatit se. :-!  :-!  :-!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama