" PEL - MEL "

11. října 2015 v 18:16 |  LETEM MÝM SVĚTEM
Říjen - neděle 11.10. 2015
Nahromadilo se mě spousty fotek a tak dnes zde udělám takové malé shrnutí - "Pel - mel", nebo taky hezky česky " Na přeskáčku".
Vzpomínka na léto a na "Bezručovu vyhlídku" v obci Sedlišti na kopci Černá zem ve výšce 374 m. n. m. blízko města Frýdek - Místek. Výhled do okolí na jedné straně panoráma Beskyd, z druhé strany pak Ostrava a Karviná. Za pěkného počasí je na vyhlídce otevřená malá hospůdka. Vyhlídka je cílem nejen kolařů a pěších turistů, ale také ...
V létě se tam konají koncerty.

Další fotografie - koláž připomíná chvilky, kdy hlídáme našeho nejmladšího vnuka Ondráška. Nedávno jsme se vypravili na výlet do okolí, spojený s pouštěním draka. Drak vzlétl do oblak, Ondra pustil z ručky šňůru a drak skončil s nalomenou konstrukcí na poli. Tam objevil kukuřici, původní nápad jet za oslíkem k Žermanické přehradě neprošel, zvítězila návštěva stáje Václav . Koně a kozičky na chvilku Ondru zaměstanali, my si v pohodě vypili s manželem kafíčko.

Žokej s Ondry nebude, nebo ano? Kdo ví, každopádně než jízdu na koni, procvičoval chůzi s berličkami.

Nedávno jsem dala na blog odkaz na nahrávku nové skupiny "Světlo" https://www.youtube.com/watch?v=wdOPFNtpVZE našeho nejstaršího vnuka Daniela. V pátek nás pozval Daniel na první veřejné vystoupení jejich kapely. Konferenciér představil frontmena skupiny "Světlo" - Daniela. A já babička sedící v sále, slzičky na krajíčku.

Spokojení jsme odcházeli z koncertu společně s dcerou a zetěm. Hlavou se mě míhaly vzpomínky na dobu, kdy manžel doprovázel Daniela žáka MŠ do ZU Školy Leoše Janáčka.
Když "Pel - mel", nebo taky hezky česky " Na přeskáčku", nevynechám dnes pořízené fotografie s kvetoucími orchidejemi.

Nakonec poslední letošní úroda rajčat na balkoně ...
To je pro dnešek vše, přeji vám všem pohodový týden, vaše Fukčarinka

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Evina Evina | E-mail | Web | 11. října 2015 v 19:06 | Reagovat

Moc pěkné obrázky posledních dnů.Na rajčata ze zahrádky bych si zašla :-)

2 Kitty Kitty | E-mail | Web | 11. října 2015 v 19:20 | Reagovat

Dala jsi toho dost, bude ti to připomínat jmenované události. Pěkně kvetete! To mi připomíná - venku už je NULA a na zahradě zůstaly poslední dvě rostliny rajčat. Díky za připomínku - jdu je zachránit. Přeji pěknou neděli :-)

3 Jarka Jarka | Web | 11. října 2015 v 19:36 | Reagovat

Hm, Beskydy máte na dohled, tak pozor na hlášené ochlazení a dokonce sněhové přeháňky! :-) Pel-pel se mi líbil. Výlet, Ondrášek, Daniel, krásné bílá orchidej a velká rejčátková úroda, jedno je báječnější, než druhé. ;-)  :-D

4 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 11. října 2015 v 20:23 | Reagovat

Máš pestrý přehled, zajímavých fotografií. Daniel je skvělý a myslím, že jeho Světlo prorazí  hodně brzy. Já jsem dnes utrahla předposlení zralé rajčátko, jestli tech pár dozraje, to se uvidí. Papriky  docela rostou, ale pokud se ochladí, asi půjdou ,,domů" dozrát. :-)

5 Intuice Intuice | E-mail | Web | 11. října 2015 v 22:59 | Reagovat

Pěkný pel-mel. Oceňuji, že sem dáváš radosti s rodinou, prostě normální život. Měj se hezky! :-)

6 Jarmila* Jarmila* | Web | 12. října 2015 v 12:55 | Reagovat

Marti, výlet jste si udělali moc pěkný. :-)
Máš krásně rozkvetlé orchideje. :-) Řekla bych, že bílou máme stejnou a fialovou asi taky. Také mi obě kvetou.
Ať se jim u tebe i nadále daří! :-)

7 Hanka Hanka | 12. října 2015 v 16:11 | Reagovat

Je fajn si udělat takový výlet do okolí. Obcí Sedliště občas projíždím, ale zastávka zatím nebyla, chystám se k tomu zajímavému dřevěnému kostelíku. ... Stáj Václav znám, zrovna minulou středu jsem tam byla, také jsem fotila ty kozičky u toho sena a pak jsem šla cestou mezi pastvinami, tam se pásli koníci, musejí to být ti stejní, co máš na fotkách. Také jsem je fotila. Moje kamarádka totiž bydlí za stájí Václav přes pole hned v první ulici. Tak tam občas zajdu. ... Vnukovi a jeho kapele držím palce, hezky se to poslouchá. :-)

8 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 12. října 2015 v 17:00 | Reagovat

Vnouček už trénuje na stáří, no, co se v mládí naučíš... Ty slzičky štěstí chápu, tak to má být. :-)  :-)

9 Ježurka Ježurka | Web | 12. října 2015 v 19:08 | Reagovat

Marti, ty slzičky na krajíčku znám a je to normální a krásné, že? Mně zatím taky ještě trochu kvetou orchidejky, ale už pomalu ale jistě odkvétají. Ale už razí i nová poupata, tak je moc chválím. :-)

10 Mirek Mirek | Web | 12. října 2015 v 19:36 | Reagovat

Slzičky k vnoučkům asi patří spíš než k vlastním dětem. Koně to jsou nádherná stvoření, nevím který národ je dokonce postavil o stupínek výš než ženy. Co se týče "koziček" tak mě připadá že to blíž je starý kozel. Také jsme dříve pěstovali rajčata a papriky na balkoně.

11 helena-b helena-b | Web | 13. října 2015 v 22:23 | Reagovat

Marti, tvůj PEL-MEL obsahuje samé pozitivní věci. Od Vyhlídky až po nádhernou úrodu rajčátek na balkóně. :-D  Vyhlídku znám, Beskydy jsou tam jako na dlani, pokud ve výhledu nepřekáží nějaký ten drát. :-)
[7]: Kostelík je opravdu moc krásný, vloni jsme měli štěstí, provedl nás jím sám místní pan farář.
Tvým slzičkám se ani nedivím, máš moc šikovného vnuka. Slzičky štěstí jsou zdravé. ;-)
Marti opatruj se a ať jsou tvoje PEL-MELy jenom optimistické. ;-)

12 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 14. října 2015 v 17:21 | Reagovat

[1]: Evi už jsme je museli otrhat včetně těch zelených, snad dozrají. Počasí nic moc a lepší asi dlouho nebude.

[2]: Kitty zachránila jsi rajčátka? :-)

[3]: Jaruško nyní nás počasí drží doma.

[4]: Ruženko, je to tak nastal podzim a úroda musí domů i z našich mini zahrádek. :-)

13 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 14. října 2015 v 17:30 | Reagovat

[5]: Intuice radosti i starosti, o to život je. :-)

[6]: Jarmilko děkuji. Bílá orchidej je vna zadní části květu mírně do růžova, když jsem ji dostala, byla úplně bílá, květ menší. Rok od roku se květy zvětšují. :-)

[7]: Hani dlouho jsme Sedlištěm taky jen projížděli. Kostelík se hřbitovem jsme také prošli,ale chystám se tam navštívit muzeum. Pohrávám si s myšlenkou uspořádat zájezd za poznáním - hvězdárnu v Porubě a pak Sedliště muzeum. Uvidím jak se vše vyvine.
Procházeli jsme se ve stejných místech z odstupem několika dní. Kdysi jsem těmi místy profrčela na kole,ale i MHD se dá udělat pěkný výlet, jednou jsme tam zajeli s přáteli z našeho klubu. Světe div se, mnozí nevěděli, že je možné si udělat takový výlet. :-)

14 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 14. října 2015 v 17:32 | Reagovat

[8]: Evi taky jsme se tomu smáli. :-)

[9]: Libuško dříve jsem si myslela, že pěstovat orchideje je věda ;-), ale není :-)

15 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 14. října 2015 v 17:33 | Reagovat

[10]: Mirku trafa do černého, je to starý kozel :-D "Voněl" ;-)na dálku :-D

16 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 14. října 2015 v 17:34 | Reagovat

[10]: Koně a žirafy jsou vznešenými tvory. :-)

17 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 14. října 2015 v 17:36 | Reagovat

[11]: Helenko měla jsem vyfocené i Beskydy, ale řekla jsem si, že je při druhém zastavení vyfotím lépe, no a fotky smazala. Nakonec nenám žádné,podruhé jsem je již nepořídila. Dráty opravdu kazí výhled ;-)  :-)

18 Evina Evina | E-mail | Web | 14. října 2015 v 20:07 | Reagovat

Tady padal sníh i stromy...rychle otrhat na zahrádce všechno co se dá :-)

19 Hanka Hanka | 15. října 2015 v 14:36 | Reagovat

[13]:ad 7: Maruško, asi máš na mysli planetárium v O. - Porubě, že. Tam jsem letos byla, je dobré se tam objednat (počet lidí) dopředu na nějaký pořad, který nabízejí, bylo tam nabito, že nestačila křesla. Kromě samotného pořadu, když už tam člověk je, je dobré si prohlédnout planetárium, mají tam spoustu ukázek z astronomie a vesmíru, tam to zabere dost času. Také bývá pozorování oblohy, ale tam je omezený počet a musí být dobrá viditelnost. Tohle spojit ještě se Sedlištěmi, no já nevím. Měla bych jiný tip, ale zase záleží pro koho je to určeno. ... Jinak já na výlety jezdím i veřejnou dopravou a není problém. Ať se daří. :-)  :D

20 Hanka Hanka | E-mail | Web | 15. října 2015 v 16:07 | Reagovat

Koláž s Ondráškem je kouzelná, Marti, je to úžasně milý klučík.
K tomu fotky koní, to je opravdu paráda.
Na Daniela můžeš být pyšná, musel to pro tebe být zážitek, když stál na pódiu.
Babiččiny slzičky k tomu patří.
Škoda, že si nemůžu nic poslechnout, mám odpojené reproduktory. :-(

21 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 15. října 2015 v 18:41 | Reagovat

[19]: Taky jsem si říkala, že Sedliště by bylo už moc. Myslela jsem dopoledne planetárium, pak oběd v Sedlišti a po obědě muzeum. To už by zřejmě neprošlo, tak uvidím, co máš za tip Hani? :-)

22 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 15. října 2015 v 18:44 | Reagovat

[20]: Hani děkuji, ale čeká mě ještě objevování spousty tajemna kolem zpracování fotografií. Dnes jsme se kochali s mým mužem pohledy na tvé fotografie, nádhera. :-)

23 Hanka Hanka | E-mail | Web | 15. října 2015 v 21:27 | Reagovat

[22]: Tak bádej, Marti! ;-)
Jsem ráda, že se tobě i manželovi moje fotky líbí, oběma vám moc děkuji. :-)

24 Hanka Hanka | 19. října 2015 v 18:15 | Reagovat

[21]:Přemýšlela jsem, že by bylo lepší zůstat v Ostravě a tam něco vybrat. Tam je více možností, např. Miniuni za Moravskoslezským divadlem na Černé louce - jsou tam zmenšeniny bývalých divů světa a různých známých staveb, řekla bych, že by to lidi zaujalo víc než Sedliště. Pokud by bylo horší počasí, pak na náměstí TGM je Ostravské muzeum, tam si každý najde něco zajímavého. Jinak je dobrá návštěva Dolu Michal, tam to zaujme hlavně mužskou část nebo ZOO ... Oběd by také někde zajistil si myslím. Je to ale akce na celý den. :-)

25 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 22. října 2015 v 16:55 | Reagovat

[24]: Právě akce na celý den by byla pro většinu našich členů hodně náročná po zdravotní stránce. Nechci se tak dopustit, že by byli v nevýhodě. Jinak díky za skvělé tip :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.